Hanaholmen - Hanasaari 6.11.

06.11.2019

Alexandra Ohls

Vad är det intressantaste med ditt jobb?

Att få jobba med människor. Att se hur olika men ändå lika vi är. Att ha möjligheten att hjälpa andra att hitta sin väg framåt och våga ta plats.

Vad skulle du göra om du vann på lotto?
Jag skulle fortsätta jobba som coach och utbildare, men skulle säkert unna mig lite mera semester och delta i flera intressanta kurser och utbildningar. Och så skulle jag förverkliga min dröm om att kunna erbjuda pro bono coaching till personer som inte har möjlighet att betala för det.

Vilken är din favorit maträtt?
Svår fråga. Har nog ingen favoriträtt, men skulle ha svårt att leva utan sallad och grönsaker!

Om du kunde bjuda någon på middag (död eller levande) vem skulle du bjuda?
Ellen Johnson Sirleaf, Liberias president 2006-2018 och en av tre kvinnor som tilldelades Nobels fredspris 2011. Såg för några år sedan en intervju med henne och blev fascinerad av hennes utstrålning, intellekt, erfarenhet och humor.


Mikael Ahtokari

Vad är det intressantaste med ditt jobb?

Mångsidigheten, människorna och att vara med att för egen del bygga framtidens arbetsliv

Vad skulle du göra om du vann på lotto?

Då skulle jag säkert betala bort bostadslånet och fundera på hur man skulle kunna använda en del av pengarna till att främja något välgörande ändamål.

Vilken är din favorit maträtt?

Sushi med laxnigiri

Om du kunde bjuda någon på middag (död eller levande) vem skulle du bjuda? Frederic Laloux

Noora Löfström

Vad är det intressantaste med ditt jobb?

Det intressantaste är att det är omväxlande med högt tempo. Jag får jobba med olika kunder (från familjeföretag till internationella bolag till föreningar och civilsamfund) som är aktiva inom olika branscher. Man får sätta in sig i ämnen man inte visste mycket om tidigare och man lär sig kontinuerligt.

Vad skulle du göra om du vann på lotto?

Resa mera, läsa fler böcker och betala bort lån (egna och för mina nära och kära). När jag rest tillräckligt skulle jag starta ett eget företag.

Vilken är din favorit maträtt?

Halloumiburgare med batatfranskisar.

Om du kunde bjuda någon på middag (död eller levande) vem skulle du bjuda?

Jag skulle bjuda Ester Blenda Nordström på middag. Jag läste nyss Ett jävla solsken: En biografi om Ester Blenda Nordström av Fatima Brenner (rekommenderas varmt!). Det vore inspirerande att träffa Ester Blenda och höra mer om hennes äventyr under början av 1900-talet, då hon reste runt världen och skrev.

facebook & instagram @kompetens3.0

© Kompetens3.0 Kaikki oikeudet pidätetään. 
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita